Doe mee aan een gratis ErfgoedCMS™ Webinar
Regelmatig worden online Webinars georganiseerd waarin het ErfgoedCMS™ wordt uitgelegd en gedemonstreerd.
Het enige wat u nodig heeft om deel te nemen aan een Webinar is een computer en een internetverbinding. Een webcam met microfoon is aan te bevelen maar niet strikt noodzakelijk. Deze zijn vanzelfsprekend wel nodig als u vragen wilt stellen of deelnemen aan de discussie.
De volgende onderwerpen worden tijdens de wekelijkse Webinar besproken en gedemonstreerd.
• Uitleg over het thema dorpsarchief, de voorgeschiedenis, wat is het en wat is het belang.
• Organisatieaspecten, het maken van gebruikers, teams en projecten.
• Demonstratie ErfgoedCMS™
• Projectorganisatie: gebruikers, redactie, teams en projecten.
• De belangrijkste instellingen van het systeem.
• Het maken van de navigatietabellen.
• Het maken en onderling koppelen van vensters aan vensters en navigatietabellen.
• Het beheren en koppelen van media (foto’s, films en documenten).
• Auteursrechten en disclaimers.
• Publicatie van vensters.
• Uitleg over het maken van dorpswandelingen met QR-code bordjes.
• Financiële aspecten, sponsoring en het ontvangen van donaties.
• Continuïteitsaspecten en de rol van de gebruikersvereniging.
De Webinars worden in de regel georganiseerd op de woensdagavond vanaf 19:30uur. Het is ook mogelijk om een Webinar te organiseren voor een specifieke historische commissie of heemkunde vereniging. Neem daarvoor contact op via onderstaande contactgegevens.
Het is bij voldoende deelname ook mogelijk om een vrijblijvende maatwerk demonstratie workshop te organiseren op locatie of in de daarvoor beschikbare cursusruimte te Joure. Neem hiervoor ook contact op via onderstaande contactgegevens.
De eerstvolgende Webinars zijn gepland vanaf 25 oktober 2023. Opgeven voor een van deze Webinars kan ook via onderstaande contactgegevens.
ErfgoedCMS™
Contactpersoon: Bauke Folkertsma
Mailadres: info@erfgoedcms.nl / Telefoonnummer: 06-51151519